יום שני, 24 ביוני 2013

מהו מחשוב ענן

בעידן הטכנולוגי של היום עסקים חברות וארגונים מעוניינים בשירותים האופטימליים ביותר בעלי יתרון בוהק שהוא חסכון כלכלי, באמצעות שירותי מחשוב ענן ופתרונות IT או במילים אחרות טכנולוגיות מידע, ניתן לספק עבור מערך המחשוב הארגוני את כל שירותי המחשוב האופטימליים עבור התנהלות יציבה, יעילה ומקצועית של מערכות המידע בארגון זאת באמצעות התחברות לרשת האינטרנט אשר מתפקד כענן ומאפשרת סיפוק שירותים ותשתיות עבור עובדי הארגון ללא צורך ברכישת ציוד יקר, רישיונות תוכנה ועוד.

שירותי מחשוב ענן

מחשוב ענן או Cloud Computing הינו שירות טכנולוגי חדשני אשר מאפשר סיפוק שירותי מחשוב אופטימליים במחיר חודשי יחסי כאשר המחיר מתייחס אך ורק לאותם שירותי וכמות המשאבים אשר מסופקת ולא יותר מזה, כמות המשאבים גמישה והשירותים מוענקים בהתאם לצורכי הארגון.
שירותי מחשוב ענן מכילים את כל השירותים הנדרשים עבור מערך המחשוב הארגוני באמצעות רשת האינטרנט ומסופקים ללקוח על ידי התחברות לאתר החברה על ידי מתן תוכנה בתור שירות. שירות מסוג זה מאפשר חסכון בהתקנת התוכנה או תחזוקה.
כמו כן, ניתן לקבל שירותי מחשוב באמצעות תשתיות מתקדמות אשר כוללות בין היתר פתרונות גיבוי אופטימליים עבור כלל המידע ונתוני הארגון, אך עוד על כך בהמשך.

יתרונות שירותי ענן

שירותי ענן נהפכו למרכזיים ואופטימליים עבור ארגונים רבים רק בשנים האחרונות, שירותי ענן מסופקים דרך שרת וירטואלי חיצוני דבר אשר מעלה את ערך תרומתם עבור מערך המחשוב הארגוני באופן ניכר.
  • פתרון ירוק - שירותי ענן מהווים פתרון ירוק לאיכות הסביבה בשל הצריכה המשמעותית באנרגיה ושיפור פעילות מערכות המחשוב בחברה.
  • אבטחה - בשל היותם שרתים וירטואליים מרוחקים אשר אינם נמצאים במסגרת המערך החברתי אלא ממוקמים בחוות שרתים של הספקית, האבטחה תהיה מקסימלית ועל כן ניתן להמנע מנזקי חשמל או כל פגיעה אחרת אשר יכולה להסב נזק רב.
  • חסכון - שירותי ענן מהווים חסכון כלכלי אידאלי עבור עסקים קטנים וארגונים בשל ההמנעות מרכישת ציוד מחשוב יקר, רישיונות עבור כל עובד חברה והעסקת כח אדם לתחזוקה ואחראיות על המערכים השונים


היבט כלכלי נוסף אשר מהווה יתרון בשירותי מחשוב הוא האפשרות לספק תוכנה לכלל עובדי הארגון באמצעות ענן מחשוב ללא צורך ברכישת רישיון עבור כל עובד ארגון, העובד מתחבר לשרת הספקית ומוריד ומתקין את התוכנה ישירות למחשב כאשר הרישיון מונפק לכולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה